We zijn er!!!!!! - Reisverslag uit St Francis Bay, Zuid-Afrika van Dominic Arnhem - WaarBenJij.nu We zijn er!!!!!! - Reisverslag uit St Francis Bay, Zuid-Afrika van Dominic Arnhem - WaarBenJij.nu

We zijn er!!!!!!

Blijf op de hoogte en volg Dominic

24 Juli 2015 | Zuid-Afrika, St Francis Bay

Na een ruime 2 uur op schiphol gewacht te hebben mochten we dan eindelijk beginnen aan onze reis van 26 uur. Op naar Zuid-Afrika en het was me een reis. Na onze eerste vlucht kwamen Melanie en ik aan op Dubai, een prachtig vliegveld maar je bent zo gaar als een koekie dus winkelen hadden we niet echt zin in. Dan maar naar de Mac die er natuurlijk ook was. Een praktisch ''hollandse'' hamburger maar met wat honger na 6 uur vliegen smaakte hij prima. Ondanks dat het vliegtuig-eten wel te eten was.

4 uur wachten op de vlucht naar Johannesburg, wat een tijd zeg!! Melanie was zo slim geweest om kaarten mee te nemen en aangezien er bij de gate alle stoelen bezet waren, hebben wij op de grond maar zitten kaarten. Prima vermaak voor zo'n dood saaie wachttijd.

Na het wachten mochten we dan eindelijk boarden voor de 2de vlucht, maar ja, dan ga je van een airbus A380 naar een boeing 777. Toch wel even een verschil in beenruimte en luxe. Waarin de airbus nog 500 series beschikbaar waren, ga je naar een boeing waar 26 series beschikbaar zijn. Toch even wennen maar prima te doen. Het ontbijt was trouwens een regelrechte ramp. Roerei wat niet gaar was, een croissant waarmee je een gat in iemands hoofd kon slaan en een ''bakje vers fruit'' nou 2 stukjes ananas en een mini stukje watermeloen, dus deze maaltijd hebben we maar laten staan.

Ook na deze vlucht overleeft te hebben aangekomen op Johannesburg. En daar dan door de douane heen, waar een heuze ebola-scan aanwezig was. Want ja Melanie en ik zijn natuurlijk echt de uitgewezen personen om ebola te hebben. Ebola in Nederland, die afrikanen zijn nu echt gek geworden. Maar ja een hitte scan van je zelf is toch best grappig. Paps en mams even laten weten dat je nog leeft en dan maar weer naar de douane. Daar doorheen kwam er meteen een donker man naar ons toe om onze koffer te dragen. Ja daaaaaag, ik kan prima mijn koffer zelf dragen. Want ik blijf natuurlijk een gierige hollander ;)

En het zelfde liedje tijdens het wachten, maar ook dit overleeft vlucht boarden ect en de laatste vlucht met met British Airways in plaats van Emirates. Wat een vreselijk personeel. En dan kom je aan op Port Elizabeth. Waar er wel 2 bagage banden aanwezig waren dus het was echt heeeel moeilijk om onze bagage terug te vinden. En daar stonden ze dan mijn tante en oom gezellig waar wij de aankomende dagen gaan verblijven. Vandaag nog wat boodschappen gedaan als shampoo en de anderen basis behoeften want prachtige stranden ect gezien. (Foto's komen later :)

Nou dat is het dan voor de eerste blog. Ik hou jullie op de hoogte en tot snel!!!

Groetjes,

Dominic